Passa al contingut principal

Dia 15: Pecats i pits

Al sol del migdia




Adéu!





Si l'ull dret et fa caure en pecat, arrenca-te'l i llença'l; val més que es perdi un dels teus membres que no pas que tot el teu cos sigui llençat a l'infern.

Evangeli de Sant Mateu, 5:29


Estic a punt d’abandonar la platja que m’ha acollit durant quinze dies, un espai democràtic i mig verge que m’ha fet feliç. Un espai habitat per amics i enemics, per pors i fantasies… I, a punt d’anar-me’n, he pecat. Sí. Voluntariament, convençuda i amb intenció de repetir, sempre que puga. Sóc una dona batejada i marcada pels forats de l’orella. Cap de les dues coses puc canviar, així que he aprés a oblidar-ho i, de vegades, a aprofitar-me’n. Com hui. Per pecar.

Este matí he descobert la felicitat immensa que provoca l’aigua salada sobre els pits, i he entés què significà per al cos de les dones lliurar-se de tantes altres opressions de cotó o de seda. Després de tants dies de veure cossos joves, vells, madurs, grossos, prims, de 17 anys i de 70, de cul gros i de cuixa prima, de ventre ple, de mugro xuclat… tants i tants cossos que no segueixen les regles –qui fàbrica els nous Déus de la moda viu molt lluny de la platja democràtica– i són com són i sense problemes, m’he decidit. 

I he oblidat el que segurament m’ensenyaren aquelles salesianes pessigones i palpadores que enfosquiren una part de la meua ment. He oblidat inseguretats, he oblidat vanitats, m’he desfet de prejudicis. L’aigua per tot el meu cos, sense intermediaris, frec a frec, i he recordat Sant Mateu i m’he arrencat el que em molestava: el sostenidor.

Al tornar, m’he retrobat amb el món i els seus temps. Cinc dones musulmanes, joves, vestides de dalt a baix, nadant a vora mar, al costat del racó de mar on jo em banyava els pits. La seua roba mullada damunt seu, tocant-los la pell, de cap a peus. Enmig, en camalets, l’home que les vigila. El pecat i la seua ombra mai ens abandona. I m’he entristit.
Jo seca i alliberada. Elles presoneres i xopades. Elles i jo al sol del migdia.

Comentaris

Francesc Mompó ha dit…
L'enhorabona pel teu nou bateig. El teu món és només teu; gaudeix-lo.
Salut i Terra
Anònim ha dit…
Ben bé no és cert, perquè l'he hagut de compartir amb els gossos i algun quaquaraquà. Però, el paradís conté el seu propi infern. Es tracta de fer que convisquen, en pau.

Gràcies Francesc, els teus uendos són inspiradors.
zel ha dit…
Jo vaig fer la mateixa pensada i vaig prendre la decisió d'alliberar-me dels sostenidors del biquini fa tres estius, i no és que pugui lluir res, és senzillament dir, què coi, jo faig el que vull amb el meu cos...
rosa roig ha dit…
Ja ho crec que sí zel. Perquè el problema és que ens han fet creure, que no vivim amb el cos, sinó que l'exhibim. Cosa que no és certa. El que sóc, com sóc i el que tinc és meu i ningú té dret ni a jutjar-me, ni a mirar-me...No és qüestió de lluir, sinó de viure.
Jo també, us afegesc al meu blog. Enhorabona!
novesflors ha dit…
Un molt bon apunt i una molt bona reflexió.
beatriu ha dit…
ai... si jo haguera fet el mateix que tu aquest cap de setmana...

Entrades populars d'aquest blog

Criatures Impossibles. Quadern de Bitàcola. Dia 23

Les nostres criatures continuen perdudes per una mar de desconcert. No sabem quan arribaran a port, ni quina serà la nova terra que les acollirà, però res no les atura i continuen navegant. Entreu i escolteu la seua història... I ja sabeu que només són anotacions del diari de navegació per a no perdre el rumb.

25N Contra la violència de gènere: Cor salvatge i terra fèrtil

Mirant el blog, Manola Roig Cinc poetes contra la violència de gènere, elles canten, afirmen, alerten i les seues paraules ens serveixen per recordar-nos qui som, què som i quina és la nostra força: veus d’un mateix cant, arrels que busquen constantment i cors salvatges i sang que bull i terra fèrtil. Recordem les mortes i consolem les vives. Diu Rosa Leveroni Són veus d’un mateix cant....Oh melangia tan tendrament subtil de la tardor que em poses nou encís dins de la via i fas més amorós el meu dolor!... Afegeix Clementina Arderiu Si visc no visc. ... Ni mar ni treva ni l’or del cel. La meva arrel, si es torç, no es lleva. Perquè, en el risc, si visc no visc. Alerta Maria Àngels Anglada Convidar les poetes és cosa perillosa. Dic les poetes, no els joglars del rei. No treuen cap colom de dintre d’un copalta, però potser dards de flama del seu fatigat cor o d’una nit insomne.                               No us en f