Passa al contingut principal

Diari ocult de Nadal


 Coses menudes

Primer dia de Nadal, i mentres m'acabe l'última copa de Blanchet, i intente oblidar el perfum intens de la sala carregada- paraules, odis, suor, enveja- només veig les coses menudes i insignificants que m'impedixen ser feliç. Ric poc, i bec massa. El meu cos s'ha convertit en un obstacle per a les relacions humanes. Malfie i desconfie. La carn tenia massa greix, i les gambes massa sal. Així no puc seguir. Hi ha més angoixa i infelicitat en mi, que segons en una hora. La culpabilitat i l'olor del formatge se m'han instal·lat en les mans. Insegura de quasi tot, m'he quedat atrapada en el meu propi nom i l'hostilitat m'acompanya.  No arribaré al torró, vull eixir, no sé com. Busque una nova mirada. Vaig al bany.

Comentaris

No m'havia imaginat el Nadal d'aquesta forma; espere i desitge que siga tan sols aquesta vegada.
Per si de cas, que tots els teus dies de l'any puguen ser Nadal per trobar una gran variació d'aquest moment.

Besets a les dues, Rosa i Manola.
hugo ha dit…
M'agradat aquesta baixada a la realitat estomacal i bicarbonatada de les festes que fem a la salut "del niño que está en la cuna".

tothom es laic però...

salut,
hugo
coses2 ha dit…
De tots els escrits de Nadal que he llegit aquest crec que és l'únic amb el que m'he identificat...
Cada un té els seus motius, però crec que som molts els que no ens acabem de sentir feliços per Nadal i notem més que mai, els ponts de comunicació que ens manquen. És trist.
Anònim ha dit…
Veig que us deixeu portar per la literatura, fantàstic!

El "niño que està en la cuna" és una història d'una crueldat inenarrable. Mentre ell es mor de fam i de fred, els altres es fan ben farts. I quan es mor també.
Coses2, el que ens acosta als altres no és trist, és molest.

Seguiu llegint la série, per desemboirar-vos!

Entrades populars d'aquest blog

Criatures Impossibles. Quadern de Bitàcola. Dia 23

Les nostres criatures continuen perdudes per una mar de desconcert. No sabem quan arribaran a port, ni quina serà la nova terra que les acollirà, però res no les atura i continuen navegant. Entreu i escolteu la seua història... I ja sabeu que només són anotacions del diari de navegació per a no perdre el rumb.

25N Contra la violència de gènere: Cor salvatge i terra fèrtil

Mirant el blog, Manola Roig Cinc poetes contra la violència de gènere, elles canten, afirmen, alerten i les seues paraules ens serveixen per recordar-nos qui som, què som i quina és la nostra força: veus d’un mateix cant, arrels que busquen constantment i cors salvatges i sang que bull i terra fèrtil. Recordem les mortes i consolem les vives. Diu Rosa Leveroni Són veus d’un mateix cant....Oh melangia tan tendrament subtil de la tardor que em poses nou encís dins de la via i fas més amorós el meu dolor!... Afegeix Clementina Arderiu Si visc no visc. ... Ni mar ni treva ni l’or del cel. La meva arrel, si es torç, no es lleva. Perquè, en el risc, si visc no visc. Alerta Maria Àngels Anglada Convidar les poetes és cosa perillosa. Dic les poetes, no els joglars del rei. No treuen cap colom de dintre d’un copalta, però potser dards de flama del seu fatigat cor o d’una nit insomne.                               No us en f