Passa al contingut principal

Més donuetes: xuplar-se els dits!


Mercadona.
Manola Roig



És millor no dir res, callaré! L’insult, de què serveix? Sóc educada, senyora, ni li conteste. No ofén qui vol. Ell, però, no para, i em mira, per davant i per darrere. I s’espera a que passe, tots els dies… i com n’hi ha tres cotxes damunt la vorera i el pas de peatons –i les peatones, què?–, i tots en el bar, esmorzant i bevent, i esperant… Em pose malalta només de pensar-ho, però he de passar per davant, és el camí més curt i tinc poc de temps… Ni alçaré els ulls, ni el miraré, ni respiraré.
És maleducat, malparlat i les seues paraules i els seus gestos, el que insinua ofén, m’ofén.
Faré com que no entenc les coses que em diu. És un malalt, si la dona ho sabera! Si sa mare alçara el cap! No res. Jo mut. Més erta que un querineldo, sense gosar ni respirar. Sí, sí, segur, el millor és callar i fer com si no ho veiera… encara que el meu cos, suat, i menut, tot el meu cos demana a crits que li diga: per què no proves a posar-te eixe dit en el cul i l’altre en la boca i vas canviant-te’ls!



Comentaris

Jordi Tudó ha dit…
Ni cas. Has vist algú miran-te? mai de la vida...
rosa roig ha dit…
Sí l'he vist, i t'assegure que han carregat amb cabàs i llegó, que diuen al meu poble.
manola ha dit…
I a la porta dels bars no només miren sinó que a més a més fan carreronet per a que passes pel mig i mirar-te ben mirada, és ofensiu i em quede curta per explicar-ne la sensació d'indefensió i impotència que produix i tu ben digna amb el cap ben alt, això sinó els envies a ma...
Conde de Galzerán ha dit…
No puc ubicar el context que embolcalla aquest magnífic i fresc fragment teu. Per què aquesta angoixa per una mirada aliena o una paraula fosca i forastera?. Hi ha qui donaria un regne per un esguard, més enllà del peix o la carn.

Salutacions.
rosa roig ha dit…
Estimat comte, supose que la teua educació, refinament i sensibilitat fa que no pugues imaginar un fet tan barroera i ofensiu. Tan lluny del plaer, o el goig, com el dia de la nit.

Entrades populars d'aquest blog

Criatures Impossibles. Quadern de Bitàcola. Dia 23

Les nostres criatures continuen perdudes per una mar de desconcert. No sabem quan arribaran a port, ni quina serà la nova terra que les acollirà, però res no les atura i continuen navegant. Entreu i escolteu la seua història... I ja sabeu que només són anotacions del diari de navegació per a no perdre el rumb.

25N Contra la violència de gènere: Cor salvatge i terra fèrtil

Mirant el blog, Manola Roig Cinc poetes contra la violència de gènere, elles canten, afirmen, alerten i les seues paraules ens serveixen per recordar-nos qui som, què som i quina és la nostra força: veus d’un mateix cant, arrels que busquen constantment i cors salvatges i sang que bull i terra fèrtil. Recordem les mortes i consolem les vives. Diu Rosa Leveroni Són veus d’un mateix cant....Oh melangia tan tendrament subtil de la tardor que em poses nou encís dins de la via i fas més amorós el meu dolor!... Afegeix Clementina Arderiu Si visc no visc. ... Ni mar ni treva ni l’or del cel. La meva arrel, si es torç, no es lleva. Perquè, en el risc, si visc no visc. Alerta Maria Àngels Anglada Convidar les poetes és cosa perillosa. Dic les poetes, no els joglars del rei. No treuen cap colom de dintre d’un copalta, però potser dards de flama del seu fatigat cor o d’una nit insomne.                               No us en f