Passa al contingut principal

De maig a maig: un any de Joc i poesia




De paraula en paraula de vegades, va l’ésser humà tota la vida” 

El tren, les vies del tren i el viatge estan molt presents en la meua vida, de sempre. De fet, n’hi ha dos records de quan era una criatura que sempre m’acompanyen, i els dos em toquen el cos i el cor. Des de la terrassa de ma iaia, la blanca, es veia passar el tren. I quan jugava en el carrer, entre les vies i les criatures només n’hi havia uns fites menudes i un fil de ferro on posavem el cul, i arriscavem les nostres vides, per sentir l’emoció i la tensió, el perill, que el pas del tren ens provocava. Era la línia València-Gandia, i el meu joc amb el tren, passava a Sueca.

50 anys més tard, com en aquell joc, un nou perill, ara provocat per l’emoció d’exposar els teus pecats, patiments i ferides a les mirades del món, lectores i lectors, és el Joc de la paraula i de la poesia. Fa un any, vam presentar a València Joc de dos, el primer poemari imprés en paper, amb il·lustracions de la meua germana, que ha editat Germania. Jugarem amb nosaltres Manel Alonso Català, Vicent Esteve i Gemma Pascual. 

De maig a maig, seguint la línia que m’acompanyava de menuda, de València a Gandia, divendres 31 de maig, presentarem en eixa ciutat, final de trajecte, el poemari. Serà a les 19:30 a la Llibreria Ambra. M’acompanyarà Batiste Malonda, mestre i amic, i Enric Sanç amb el seu Plany, i jugarem, els tres i totes les persones que ens acompanyeu. Avisades esteu!


I convidades, també. 

Comentaris

TOMAS MORENO ha dit…
Sempre que passa un tren em quede mirant i durant uns segons recorde la meva infantesa quan em pasava hores i hores contemplant com donava voltes el tren de joguet i pasava per l'estació de fusta que m'havia fet mon pare.
Dolors Jimeno ha dit…
Enhorabona, Rosa, per l'èxit del poemari i enhorabona també pel teu treball donant-lo a conèixer.

Entrades populars d'aquest blog

Criatures Impossibles. Quadern de Bitàcola. Dia 23

Les nostres criatures continuen perdudes per una mar de desconcert. No sabem quan arribaran a port, ni quina serà la nova terra que les acollirà, però res no les atura i continuen navegant. Entreu i escolteu la seua història... I ja sabeu que només són anotacions del diari de navegació per a no perdre el rumb.

25N Contra la violència de gènere: Cor salvatge i terra fèrtil

Mirant el blog, Manola Roig Cinc poetes contra la violència de gènere, elles canten, afirmen, alerten i les seues paraules ens serveixen per recordar-nos qui som, què som i quina és la nostra força: veus d’un mateix cant, arrels que busquen constantment i cors salvatges i sang que bull i terra fèrtil. Recordem les mortes i consolem les vives. Diu Rosa Leveroni Són veus d’un mateix cant....Oh melangia tan tendrament subtil de la tardor que em poses nou encís dins de la via i fas més amorós el meu dolor!... Afegeix Clementina Arderiu Si visc no visc. ... Ni mar ni treva ni l’or del cel. La meva arrel, si es torç, no es lleva. Perquè, en el risc, si visc no visc. Alerta Maria Àngels Anglada Convidar les poetes és cosa perillosa. Dic les poetes, no els joglars del rei. No treuen cap colom de dintre d’un copalta, però potser dards de flama del seu fatigat cor o d’una nit insomne.                               No us en f